Pakkende content, strategische tips en verhalen die je raken

Magazines

Spijkers Media werk

Festivalgidsen

Concept, hoofdredactie en realisatie

Als opdracht was het pittig: een papieren tijdschrift maken voor Picnic, één van ’s werelds meest spraakmakende crossmedia-events. Oftewel: hoe kun je dooie bomen dusdanig aantrekkelijk maken, dat zelfs 2.0 webcreatieven en dito goeroes ermee weglopen? Afzenders Sanoma en ilse media gaven SpijkersMedia de vrije hand. En mede dankzij de vindingrijkheid van art director Durk Hattink (Durk.com) pakte het Picnic-magazine uit als een daverend succes. 

www.picnicnetwork.org 

Weblog Sak van den Boom over Picnic Magazine

Spijkers Media werk

Interviewmagazines

Concept, hoofdredactie en realisatie

Voor de hand liggend, maar in Nederland nog niet eerder vertoond: een magazine dat uitsluitend wordt gevuld met kwalitatief hoogstaande interviews. Helder presenteert zich dan ook als hét interviewmagazine. En dat is niet de enige primeur. Helder wordt bovendien gratis bezorgd op postcodeadressen van huishoudens die voldoen aan het doelgroepprofiel: een inkomen van 2,5 maal modaal of meer, én een hoog bestedingspatroon. 
De verspreiding en de advertentiewerving worden per regio aangepakt, te beginnen in ’t Gooi. Medewerkers van het eerste uur zijn onder anderen Frénk van der Linden, Paul van Liempt en Arjan Visser, alsmede diverse topfotografen. Helder krijgt de nodige aandacht in de pers en wordt alom positief gewaardeerd, maar sneuvelt tijdens een ingrijpende reorganisatie van de uitgeverij.

Spijkers Media werk

Gadgetbladen

Hoofdredactie en realisatie

Voor de gelijknamige opdrachtgever nam SpijkersMedia het reeds bestaande glossy mannenblad Wannahaves over. Opnieuw een pittige exercitie, daar gadgets – de belangrijkste pijler, gevolgd door games, babes en lifestyle – tot dan niet echt tot onze primaire interessesfeer gerekend konden worden. Maar dankzij gespecialiseerde freelancers en het eigen netwerk van fotografen en journalisten kwam het allemaal dik in orde. Helaas zou juist een dergelijk blad hopeloos voorbijgesneld worden door het internet. Maar we waren er in elk geval wel heel vroeg bij wat het ontdekken van nieuwe it-girls betreft.

Spijkers Media werk

Personeelsbladen

Concept, hoofdredactie en co-realisatie

Sanoma Uitgevers, ’s lands marktleider op het gebied van publiekstijdschriften, had behoefte aan een nieuw personeelsblad en organiseerde een pitch met – opmerkelijk! – alleen maar externe deelnemers. Het concept van SpijkersMedia kwam, vormgegeven door Studio Jos Willemse, als winnaar uit de bus. Maggy kreeg meteen een lovende recensie van custom publishing-goeroe Sak van den Boom en werd vier keer genomineerd voor de Grand Prix Bedrijfsbladen, onder meer in de categorie Beste Bedrijfsblad Intern. Uiteindelijk werd ‘slechts’ de prijs voor het Beste Beeldgebruik in de wacht gesleept. 

www.sanoma.nl

Spijkers Media werk

Special interestmagazines

Interim-hoofdredactie

Uitgeverij MotoMax klopte aan met het verzoek of SpijkersMedia tijdelijk de onthoofde redactie van Horloges magazine zou kunnen leiden. Per direct, wel te verstaan. Niet gehinderd door enige kennis van tourbillons of andere complicaties – om over bekendheid met het blad maar te zwijgen – besloten we ja te zeggen. Een beetje allround bladenmaker moet tenslotte ook raad weten met een specialistische nichetitel. Het resulteert in een korte, maar voor beide partijen bevredigende samenwerking. 



Scroll naar boven