SpijkersMedia is een klein maar multi-inzetbaar copybureau nabij de Amstel in Amsterdam-Oost. Wij zijn van alle markten thuis, zeer ervaren en toch telkens op zoek naar vernieuwing. En we hebben een enorm gebrek aan kapsones.
-
Waarom we meer muziek moeten maken
Voor Zin boog Wim Spijkers zich over de positieve invloed van muziek op lichaam en (vooral) geest. Zelf een instrument spelen is het summum, als we hoogleraar klinische neuropsychologie Erik Scherder mogen geloven. Maar ook luisteren naar je favoriete band of componist kan volgens de DWDD-professor het functioneren van onze hersenen ingrijpend verbeteren.
-
Zalige winteravonden met de zevende Oh
De cover verklapt maar ten dele hoeveel fraais we in dit nummer hebben gestopt. Koop dat blad en oordeel zelf. Het beeld is trouwens van Carin Verbruggen & Ferry Drenthem Soesman
-
Waarom een topchef op de fastfoodtoer gaat
Ron Blaauw stond op het punt om zijn derde Michelin-ster binnen te lepelen toen hij besloot dat het allemaal anders moest. Inmiddels staat hij aan het hoofd van een heus gastronomisch imperium met 174 mensen in dienst. Wim Spijkers interviewde de topchef voor Nieuwe Revu. Over stress in de keuken, de wildgroei aan voedingsgoeroes en zijn akkefietje met Jan-Dirk Paarlberg. Fotografie: Corné van der Stelt.